Nu reusesc sa ma tin de dieta si sport



„Inca din adolescenta am probleme cu greutatea si mananc mai mult decat ar trebui. Am tinut mii de diete-minune si cu unele chiar am reusit sa slabesc, dar doar pentru perioade scurte de timp, pana cand ma reingrasam din cauza alimentatiei in exces. La fel si cu miscarea: merg la sala cu entuziasm cateva saptamani, dupa care imi gasesc scuze si nu mai ajung sa fac miscare deloc. Pierd in greutate si ma ingras de cand ma stiu, dar as vrea sa cred ca exista o solutie si pentru mine. Ce imi sugerati ca sa-mi mentin motivarea?”

 

Raspuns

Cred ca ai pus punctul pe i, cand ai intrebat de motivare. Motivarea este acea senzatie minunata cu ajutorul careia putem incepe proiecte si planuri noi, lucruri pe care nu le-am face in mod obisnuit, insa nu multi realizeaza ca motivatia este doar un impuls, o energie care la fel de usor cum apare, asa si dispare.

Este simplu de inteles de ce multi renunta sa mai investeasca timp si rabdare dupa ce au inceput in forta, oricat de frumos a fost acel entuziasm de inceput. Nu este in natura umana ca el sa dureze la nesfarsit, si deci, nu poate inlocui dezvoltarea si mentinerea unor obiceiuri sanatoase.

Obiceiurile necesita multa repetitie si insistenta, mai ales in momentele in care nu mai ai chef, cand viata vine cu tot felul de intamplari nedorite, si cand parca mai bine ai dormi sau te-ai uita la un serial in timp ce rontai niste chipsuri sau floricele. Aici este necesar sa iti analizezi asteptarile: de exemplu, daca incepi o dieta sperand sa nu apara dificultati sub forma unor tentatii sau erori, la prima abatere esti tentata sa renunti, spunandu-ti ca oricum este prea greu si ca nu mai are sens sa continui din moment ce nu te poti tine de plan asa cum ai sperat.

Adevarul este ca orice schimbare are obstacole, si este rational sa te astepti sa gresesti, atata timp cat iti aduci aminte ca poti din nou sa te ridici si sa continui de unde ai ramas. Invata sa iti vezi slabiciunile ca pe ceva natural care se activeaza doar in anumite conditii, in loc ca pe un semn ca nu esti in stare sa ajungi unde iti doresti. Nu este necesar sa mergi la sala doar cand ai chef si energie, ci si in momentele in care ai face orice altceva, realizand ca doar asa iti poti crea niste automatisme de care in timp te vei putea folosi sa iti depasesti angoasele mult mai usor.

Incearca sa nu te concentrezi pe cate kilograme pierzi. Beneficiile unui stil de viata sanatos sunt mult mai vaste decat indicele masei corporale. Organismul tau se schimba si devine mai sanatos cand renunti la sedentarism chiar si atunci cand pe cantar nu vezi nici o modificare, si chiar atunci cresti in greutate, ceea ce poate sa indice doar ca iti creste masa musculara. Cu ajutorul sportului si alimentatiei sanatoase functiile cognitive devin mai ascutite, riscul bolilor neurovegetative si de tip metabolic scad, energia pe care o ai pe parcursul zilei creste, calitatea somnului se imbunatateste si sistemul imunitar functioneaza mai bine.

Marele dezvantaj al dietelor-minune este ca se termina, ca sa nu mai vorbim despre cat de periculoase pot fi unele dintre ele. Incearca sa renunti la diete si in schimb sa adopti un plan de alimentatie sanatos, sustenabil si nu foarte restrictiv, unde exista un echilibru intre satisfacerea poftelor si benefiicle unei diete echilibrate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *